Friday, April 4, 2008

PENYEMBUHAN AJAIB DENGAN JARUM SAKTI

PENYEMBUHAN AJAIB DENGAN JARUM SAKTI

Ramai yang tidak percaya dengan dakwaan ini kerana amat aneh dengan hanya menggunakan sebatang jarum akupuntur dapat menyembuhkan penyakit. Namun inilah hakikat dan kelebihan ’Jarum Akupuntur China’.

Berikut ini didedahkan beberapa penyelidikan yang telah dilakukan oleh sekumpulan pensyarah-pensyarah di Institut Penyelidikan Perubatan Akupuntur di Kota Bharu, Kelantan terhadap beberapa kes yang diangap ajaib. Semua kes kajian ini melibatkan penggunaan dengan hanya ’satu’ batang jarum akupuntur sahaja dapat menyembuhkan beberapa penyakit aneh.

Kes 1 – Migrin

Lim Seng, 35 tahun, telah mengalami sakit kepala sejak 7 tahun. Berbagai ubat alopati telah digunakan namun kesakitannya bukan berkurang tetapi bertambah. Pihak doktor alopati telah mengesahkan bahawa Lim Seng mengalami penyakit migrin.

Dengan menggunakan satu jarum sahaja di kepala iaitu ’Bahui – DU20’ selama 40 minit, Lim Seng merasa kelegaan dan kesakitan terus hilang. Alhamdulillah 95% gejala migrinnya telah hilang dan sembuh. Rawatan dilakukan selama semingu

Kes 2 – Tersalah Urat Leher

Hj. Abdullah Ab. Rahman, 45 tahun, mengalami penyakit ’stiff neck’. Selama 2 minggu beliau memakai ’collar support’ iaitu plastik bantuan yang dibalut ke lehernya. Jika dicabut, lehernya akan sakit terutama bila bergerak atau berpaling. Ubat penahan sakit telah diberikan oleh doktor alopati namun ianya tidak memberi apa-apa kesan sembuh.

Dengan menggunakan satu jarum akupuntur pada titik akupuntur ’Tianzhu –UB10’ selama 45 minit berterusan selama seminggu, kesakitannya telah hilang dan sembuh.

Kes 3 – Tersedu Baik

Kadir Uban, 55 tahun, mengalami masalah tersedu (hiccough) selama 2 bulan. Berbagai pengubatan telah dijalani namun tidak sembuh.

Dengan menggunakan satu jarum akupuntur pada titik akupuntur ’Tiantu – Ren22’, tidak sampai 10 minit, gejala tersedu mulai berkurangan dan hilang setelah tamat sesi rawatan selama 30 minit. Pada rawatan ulangan kedua, satu jarum pada titik ’Bahui – DU20’ telah membuat gejala hiccough terus sembuh.

Kes 4 – Senggugut

Sheila Rusli, 25 tahun mengalami masalah ’endometrosis’ yang menyebabkan kesakitan setiap kali haid. Kesakitan ini berlarutan selama 3 tahun dan kadangkala menyebabkan beliau pitam. Rawatan medikal telah dilakukan namun kesakitannya sering dialami setiap kali haid.

Dengan menggunakan satu jarum akupuntur pada titik akupuntur ’Zhongji – Ren3’ senggugutnya atau endometrosis terus sembuh.

Kes 5 – Gout

Mamat, 55 tahun, mengalami masalah gout sehingga beliau akan merangkak-rangkak untuk bergerak dan kesakitan yang amat sangat sewaktu hendak bangun atau duduk. Rawatan medikal tidak menyembuhkan kesakitannya bahkan beliau terpaksa berpantang dari memakan makanan laut. Ibu jari kakinya bengkak bersinar banar dan sakit sekiranya bergerak.

Dengan menggunakan satu jarum akupuntur pada titik akupuntur ’Bafeng – Extra 36’ di bahagian ibu jari kaki, kesakitan berhenti serta merta dalam tempoh 15 minit dan selepas 40 minit rawatan, pesakit boleh bangun dan berjalan tanpa bantuan.

Kes 6 – Haid Tidak Teratur

Zilfalilah Hamid, 19 tahun, mengalami masalah gangguan yang tidak teratur sejak mula-mula datang haid. Darah keluar tidak menentu sehinggakan 25 hari atau 30 hari. Beliau menjadi lesu. Berbagai rawatan medikal telah dilakukan termasuk penggunaan ubat perancang keluarga dan hormon, namun haidnya tetap keluar.

Dengan menggunakan satu jarum akupuntur pada titik akupuntur ’Zsuzanli – St36’ selama 8 kali rawatan, haidnya beransur berhenti dan bila masuk 12 kali rawatan, haidnya terus berhenti dan menjadi normal semula.


Untuk mendapatkan rawatan, silalah hubungi Prof. Dr. Hj. Shahrin Abd. Rahman di talian hotline 0129819425/097745200

No comments: